SLAGWERKGROEP RHC PROMOVEERT én haalt 1e PRIJS op het NEDERLANDS KAMPIOENSCHAP in ASSEN

Onze Slagwerkers – Slagwerkgroep RHC – onder leiding van Paul van Lokven hebben uitdrukkelijk van zich laten horen tijdens de Concertwedstrijd voor Slagwerk op 8 december j.l. in Etten-Leur, en zijn die dag naar ons mooie dorp teruggekeerd met niet alleen maar een Eerste Prijs op zak maar een Eerste Prijs met promotie! Vanwege het hoge aantal punten van maar liefst 87,33 promoveren onze mannen van de Vierde naar de Derde Divisie! En vanwege die grandioze prestatie mochten ze op 1 februari j.l. deelnemen aan het Nederlands Kampioenschap voor Slagwerkensembles in Assen. En ook dáar haalden ze een 1e prijs!!!

Vele maanden van voorbereiding en repeteren zijn er aan voorafgegaan, een try-out concert in Heeswijk-Dinther warmde de gemoederen op en twee generale repetities in de Rietstek op de avonden vóór het concours in Etten-Leur en het kampioenschap in Assen, hebben de laatste puntjes op de ‘i’ gezet. En met enorm goed gevolg dus!

Onze Slagwerkgroep bestaat uit een gemotiveerde groep muzikanten van 12 tot 83 jaar. Onder leiding van Paul van Lokven is de groep de afgelopen jaren niet alleen in omvang gegroeid, maar ook enorm qua niveau. Dankzij een ijzeren maar ook enthousiasmerende discipline heeft Paul onze zeer gevarieerde club aan slagwerkers tot één hechte groep gesmeed, met deze geweldige prestatie op het Concours in Etten-Leur als gevolg. Van harte gefeliciteerd!