Uitwisselingsconcert met Luyksgestel

Het zat al enige tijd in het vat en op zondag 27 oktober 2019 was het dan eindelijk zover: Het Riethovens Harmonie Corps verzorgde samen met Harmonie Theodatus uit Luyksgestel een middag-vullend concert in het kader van een uitwisselingsproject. En deze eerste keer was het de beurt aan het RHC om een muzikaal bezoek te brengen aan het dorp Luyksgestel, aan de zuidkant van onze mooie gemeente.

Om 14.00 mochten wij onder leiding van onze dirigent Twan Cox de aftrap verzorgen in zaal ‘De Drie Linden’ aan de Rijt 2 en na de pauze was het de beurt aan onze vrienden en collega’s van Luyksgestel onder leiding van hun nieuwe dirigent Stef Baselmans. Het concert werd goed bezocht – de zaal zat nagenoeg vol – en het muzikale programma werd met daverend applaus gewaardeerd. Daar waar wij – het RHC – vooral op Ierse liederen gestoelde klanken lieten horen leverde Theodatus een gevarieerd programma, waarbij ook hun slagwerkgroep een optreden verzorgde.

Al bij al een uitermate geslaagde middag en we kunnen niet wachten op de ‘return’ in Riethoven!