Dirigenten

Dirigent Harmoniecorps

Twan Cox, afkomstig uit Susteren, is een veelzijdig muzikant. De liefde voor muziek begon al op jonge leeftijd toen hij slagwerk- en vioollessen begon te volgen. Later werd hij lid van de harmonie van Susteren waar hij klarinet en baritonsaxofoon speelde. Zo kwam hij in aanraking met zowel symfonische muziek als blaasmuziek. Twan studeerde HaFa-directie aan het conservatorium van Maastricht bij Pieter Jansen. Naast dirigent bij het Riethovens Harmonie Corps is Twan vaste dirigent van Harmonie St. Michaël in Heugem en Fanfare St. Cecilia in Milheeze. Daarnaast componeert en arrangeert hij muziek voor slagwerkensembles en blaasorkesten en is hiermee een eigen uitgeverij gestart genaamd OOR Creatie.

Dirigent en instructeur slagwerkafdeling RHC

Sinds 2012 is Paul van Lokven dirigent van beide slagwerkgroepen van het Riethovens Harmonie Corps. Daarnaast is de volledige slagwerkopleiding in zijn handen. Paul is geboren in Heeswijk en is daar op acht-jarige leeftijd begonnen aan diverse opeenvolgende slagwerkopleidingen bij de plaatselijke fanfare. Hij kreeg les van Wim van Zutphen en is momenteel nog steeds verbonden aan deze vereniging, zowel als muzikant als als actief bestuurder. Naast het behalen van zijn D-diploma kreeg Paul ook de mogelijkheid om een Tambour-Maître opleiding te volgen bij Jan Peters, waardoor hij ook gediplomeerd is in dat vakgebied. De opleiding directie heeft hij genoten bij Etienne Houben & Rico Stevens.

Paul is naast het RHC ook nog actief bij andere verenigingen in de HaFaBra wereld als slagwerkinstructeur, waaronder het Veldhovens Muziekkorps en Fanfare Sint Lambertus uit Nistelrode. Ook geeft hij bij ‘Beat it muziekeducatie’ in Veghel, Drum- en Percussie lessen. Daarnaast is hij ook regelmatig te gast als slagwerker bij diverse orkesten, bandjes en tijdelijke formaties.

Een belangrijke nevenactiviteit, of beter gezegd: ‘gave’ van Paul, is het enthousiasmeren van kinderen en jongeren voor de slagwerkwereld. Dit doet hij onder andere via educatieve lessen en slagwerkworkshops op basisscholen of tijdens wervingsactiviteiten. Tenslotte verzorgt hij ook (Samba-)Percussie workshops voor uiteenlopende groepen geïnteresseerden. Wat is er nu mooier dan samen slagwerk bespelen? Proeflesje doen?

Contact: 06-20701735
paulvl@beatitmuziekeducatie.nl