Slagwerkgroep RHC

Slagwerkgroep RHC is begonnen in 1955 als drumband, die destijds werd toegevoegd aan de fanfare, wat het RHC toen was. Onder leiding van Paul van Lokven, die via ‘Beat it Muziekeducatie’ ook de muzieklessen voor onze slagwerkers verzorgt, is die drumband uitgegroeid tot een waardig Melodisch Slagwerk Ensemble. En inmiddels bestaat het ensemble – als onderdeel van de 75 jaar oude vereniging – alweer 65 jaar!

Tot en met november 2019 kwam Slagwerkgroep RHC uit in de Vierde Divisie. Echter op 8 december van datzelfde jaar behaalde de groep op de Concertwedstrijd voor Slagwerk Ensembles in Etten-Leur een Eerste Prijs met maar liefst 87,33 punten en promoveerde daarmee naar de Derde Divisie.

Het repertoire is heel breed: van ritmische klassiekers tot aan popnummers van nu. Zo ook het instrumentarium: van drums & percussie tot aan melodisch slagwerk.  Ook wordt de slagwerkgroep regelmatig bijgestaan door een combo & solo-zang of een DJ. Hierdoor heeft de groep al diverse verrassende & spectaculaire optredens op haar naam staan.

Daarnaast nemen de afzonderlijke slagwerkers ook regelmatig en succesvol deel aan solisten- & klein ensemble wedstrijden waaronder de Brabantse & Nederlandse Kampioenschappen.

Deze gevarieerde groep waarvan de leeftijd van de leden varieert van 13 tot 83 jaar, repeteert wekelijks rond de klok van 8 uur ‘s avonds in de grote zaal van De Rietstek.